Krachttraining Haaksbergen
USA Sport & Healthclub
Home > Krachttraining Haaksbergen

Voor krachttraining in Haaksbergen kom je naar USA Sport & Healthclub

USA Healthclub heeft een zeer uitgebreide krachttraingsruimte bestaande uit toestellen en free weights!
De instructeurs bij USA zijn goed opgeleide sportinstructeurs en hebben jarenlange ervaring. Zij helpen je graag op het gebied van fitness en krachtsport.
Of je nu sterker wilt worden, droog wilt trainen of meer massa op wilt bouwen, wij voorzien je graag van een trainingsschema op maat.
Onze instructeurs helpen je graag bij de juiste uitvoering van de oefeningen.

Maar wat is krachttraining nu precies? Krachttraining is trainen met weerstand om je maximale kracht te verbeteren/vergroten. Deze manier van trainen kan worden uitgeoefend door gebruik te maken van verschillende fysieke objecten zoals bv. dumbells, halters, kettlebells, etc. Krachttraining is te verdelen in algemene en specifieke trainingen.

Algemene krachttraining
Algemene krachttraining heeft als hoofddoel om het gehele lichaam sterker te maken. Dit betekent dat jij je niet focust op één beweging of spiergroep maar op meerdere tegelijkertijd. Je bent dus bezig met zogeheten compound oefeningen. Je traint niet alleen de hoofdspieren in bepaalde lichaamsdelen, maar ook kleinere spieren die deze bewegingen ondersteunen. Voor een algemene krachttraining kan je gebruik maken van bijvoorbeeld een krachtstation. Met deze krachtstations kan je verschillende oefeningen uitvoeren voor meerdere spiergroepen. Ook zijn er mogelijkheden om deze krachtstations uit te breiden zodat je nog meer oefeningen kan doen.

  • Specifieke krachttraining
    Specifieke krachttraining heeft één bepaald doel waarin jij jezelf wilt verbeteren in bepaalde sportprestaties of revalidatie. Deze vorm concentreert zich op één specifieke spiergroep of beweging. Je bent dus bezig met een zogeheten isolatie oefeningen. Bij deze isolatie oefeningen focus je je volledig op één spiergroep, die daardoor extra geaccentueerd wordt. Een voordeel van deze oefeningen is dat je de geaccentueerde spieren sterker traint dan bij compound oefeningen, maar de hulp-spieren worden niet tot nauwelijks belast. Voor deze oefeningen kun je gebruik maken van bijvoorbeeld dumbells en kettlebells vaak in combinatie met een halterbank of een powerbags, dumbells/halters en power towers.

    Voorkom blessures door krachttraining
    Een bijkomend voordeel van krachttraining is het voorkomen van blessures. Mensen die aan krachttraining doen, hebben gemiddeld minder blessures dan mensen die niet tot nauwelijks aan krachttraining doen. Dit komt omdat krachttraining de spieraanhechtingen worden versterkt. En als een blessure zich voordoet bij een sporter die goede krachttraining heeft gedaan, zal het waarschijnlijk niet ernstig zijn en heeft het de neiging om sneller te genezen. Wanneer je nog weinig tot geen ervaring hebt met krachttraining, dan is het aan te bevelen om in het kader van overbelasting met lichtgewichten te beginnen. Ook is het belangrijk om als beginner het aantal herhalingen van de desbetreffende oefening niet te overdrijven. Dit komt omdat jouw spieren de eerste weken moeten wennen aan de belasting.

    Gratis proefles krachttraining
    Kom voor krachttraining in Haaksbergen naar USA Sport & Healthclub. Plan hieronder je gratis proefles. Wij geven je vooraf graag een rondleiding en de nodige informatie voordat je aan de slag gaat.

Wil je zelf een keer ervaren of USA Sport & Healthclub bij je past?

Claim dan nu jouw gratis proefles!