Volg ons op Twitter
X

Probeer nu 1 gratis proefles bij USA Healthclub!
Vul dit formulier in en ons team neemt z.s.m. contact op
om je gratis proefles in te plannen.

Nieuws / Nieuw bij USA vroege vogel les Spinning en Yoga

Nieuw bij USA vroege vogel les Spinning en Yoga

Combi les Spinning/Yoga

Iedere donderdagochtend van 8.10 to 9.20 uur starten kun je meedoen met de combiles Spinning/Yoga. De eerste gedachte zou kunnen zijn dat je deze twee totaal verschillende disciplines niet samen ziet gaan, maar Spinning is Yang en Yoga is Yin en vullen elkaar juist goed aan. Het is de perfecte combinatie en een ultiem uitgebalanceerde workout, waarbij je je spieren versterkt en verlengd, je hart flink aan de slag gaat en je geest tot een innerlijke rust komt.
Mocht je alleen een half uur willen spinnen of een half uur mee willen doen met yoga, kan dat natuurlijk ook!

We beginnen eerst 30 minuten met Spinning, een cardiovasculaire training, waarbij je jouw aerobe conditie, uithoudingvermogen en kracht, traint. De fietstraining is heel goed toegankelijk voor iedereen, dus ook voor de beginnende sporter! We nemen 10 minuten de tijd om ons gereed te maken (fietsen aan de kant, droog shirtje aan, slokje water) voor het volgende deel van de les, 30 minuten yoga op de mat. Spinning is een eenzijdige beweging, waarbij je spieren ‘verkorten’ en er een bepaalde spanning ontstaat. Om daarna de yogaoefeningen te doen zullen je spieren weer meer ontspannen, verlengen en dit verbeterd uiteindelijk je kracht en flexibiliteit.

De houdingen in de yogales zullen niet ingewikkeld en gecompliceerd zijn, maar wel gerelateerd aan het verlengen van de specifieke ‘fiets’ spieren in het onderlichaam, zoals de heupflexoren, de quads, hamstrings en kuiten. Ook zal er voldoende aandacht worden besteed aan de rugspieren. 

Een niet onbelangrijk fysiek item in deze les is het gebruik van de ademhaling. Een goed gebruik van de ademhaling tijdens de workout, bevordert de conditie. Wanneer je de juiste techniek van ademen onder de knie krijgt, zal dat invloed hebben op de hartslagfrequentie. Je hartslag zal dalen, terwijl de werkintensiteit omhoog gaat.

De les is geschikt voor degene die houdt van afwisseling en tevens de voordelen wil ondervinden van een rustige stretch yoga workout. Ook voor degene die een reguliere les van 45 tot 60 minuten Spinning of een 90 min Yoga te lang vindt is deze nieuwe combinatie les een prima optie!

Informatie aanvragen

Voornaam *
Achternaam*
Plaatsnaam *
Telefoonnummer *
Ik wil informatie over
E-mail adres *
Bericht