Volg ons op Twitter
X

Probeer nu 1 gratis proefles bij USA Healthclub!
Vul dit formulier in en ons team neemt z.s.m. contact op
om je gratis proefles in te plannen.

Health / Cardio

CARDIO FITNESS BIJ USA

  • Om af te vallen en uithoudingsvermogen te verbeteren
  • Als sport-specifieke training
  • Herstel training
  • Onderhoud in winter-/zomerstop (verenigingen)

Gebruik het als warming-up:

Voordat je start met krachttraining is het verstandig om op temperatuur en in de trainingsmood te komen. Daarvoor kun je diverse cardiofitnessapparaten gebruiken. Vaak wordt als eerste de fiets gebruikt, maar de crosstrainer of de roeimachine zijn ook erg geschikt voor de warming-up. Naast je benen gebruik je nl. ook je armen. Een algemene warming-up van 10-15 minuten zorgt dat je goed bent voorbereid voor een krachttraining. Wel is het verstandig om per krachtoefening een specifieke warming-up te doen door eerst een relatief laag gewicht te gebruiken. 

Openingstijden USA healthclub: KLIK HIER


Vergroot je uithoudingsvermogen

Er bestaan internationale richtlijnen voor het opbouwen van je algemene uithoudingsvermogen volgens de FITT methode.

F (= frequentie) Train minimaal 3 keer per week.
I  (= intensiteit) 60-85% van je max. hartslag ofwel minimaal 170 min je leeftijd.
T (= tijd) Train min. 20 en max. 60 minuten.
T (= type activiteit) Kies een bewegingsactiviteit waarbij de grote spiergropen gedurende langere tijd worden belast (bijvoorbeeld hardlopen).

Cardiofitness is een vorm van fitness waarbij het trainingsprogramma afgesteld wordt op de gemeten hartslag. Het doel is om door middel van verschillende trainingen een constante hartslag aan te houden om zo conditie op te bouwen en om af te vallen. Door aan cardiofitness te doen, verlaag je hoge cholseterolwaarden, stimuleerd het het stoppen met roken, ben je gemotiveerder om minder vet te eten, etc. waardoor je veel beter in je vel komt te zitten.

Cardiofitness wordt door jong en oud beoefend. Vooral mensen die een zittend beroep hebben, kunnen hierbij gebaat zijn.
Een voordeel boven andere sporten zoals teamsporten is dat je bij cardiofitness minder aan vaste trainingstijden gebonden bent.

 

Informatie aanvragen

Voornaam *
Achternaam*
Plaatsnaam *
Telefoonnummer *
Ik wil informatie over
E-mail adres *
Bericht