Volg ons op Twitter
X

Probeer nu 1 gratis proefles bij USA Healthclub!
Vul dit formulier in en ons team neemt z.s.m. contact op
om je gratis proefles in te plannen.

Health / Cardio

CARDIO FITNESS BIJ USA

  • Om af te vallen en uithoudingsvermogen te verbeteren
  • Als sport-specifieke training
  • Herstel training
  • Onderhoud in winter-/zomerstop (verenigingen)

Gebruik het als warming-up:

Voordat je aan de dumbells, barbells of krachttoestellen gaat is het verstandig op temperatuur en in de trainingsmood te komen. Daarvoor kun je diverse cardiofitnessapparaten gebruiken. Vaak wordt als eerste de fiets gebruikt. Met de crosstrainer of het roeiapparaat gebruik je naast je benen ook je armen. Een algemene warming-up van 10-15 minuten zorgt dat je bent voorbereid voor een krachttraining. Wel is het verstandig om per krachtoefening een specifieke warming-up te doen door eerst een relatief laag gewicht te gebruiken.

Openingstijden USA healthclub: KLIK HIER


Vergroot je uithoudingsvermogen

Er bestaan internationale richtlijnen voor het opbouwen van je algemene uithoudingsvermogen volgens de FITT methode.

F 2-5 keer per week
I  60-85% van HF max.
T 30-60 min.
T 1/6 spieren actief

Cardiofitness is een vorm van fitness waarbij het trainingsprogramma afgesteld wordt op de gemeten hartslag. Het doel is om door middel van verschillende trainingen een constante hartslag aan te houden, om zo conditie op te bouwen of om af te vallen. Ook hoge cholseterolwaarden, stoppen met roken minder vet eten etc. zorgt cardiofitness ervoor dat u veel beter in uw vel komt te zitten.

Cardiofitness wordt door jong en oud beoefend. Vooral mensen die een zittend bestaan hebben, kunnen hierbij gebaat zijn.
Een voordeel boven andere sporten zoals teamsporten is dat men bij cardiofitness minder aan vaste trainingstijden gebonden is.

Informatie aanvragen

Voornaam *
Achternaam*
Plaatsnaam *
Telefoonnummer *
Ik wil informatie over
E-mail adres *
Bericht